A kutyán kívül a könyv a gyerek legjobb barátja. A kutyán belül pedig túl sötét van az olvasáshoz...

2011. január 13., csütörtök

Későknek csak a csont marad...

.. jutott eszembe kedvenc anatómia professzorom egyik gyakran idézett mondása, amit akkor hangoztatott szívesen, mikor késve estem be a szemináriumra, s nekem maradt a legtöbb részletet rejtő csont vagy ízület leírása. :D

Decemberben úgy tűnik, késve érkeztem a könyvtárba is, mert 8-án bizony már szinte az egész karácsonyi tematikájú készletet lefosztották, hiába a hosszú kívánságlista, amit gondosan előre összeírtam. De azért néhány könyvről szívesen írnék így utólag is, mert egy része ünnepektől független, s volt benne pár kellemes meglepetés - és Karácsony is lesz jövőre is. ;)
(Egyik-másik mesét sikerült Adventkor a blogomban is postolni, ezeknél csak ugyanazt másolom be, nem változott a véleményem azóta sem.. )

Dr. Seuss: Hogyan lopta el Görcs a Karácsonyt? (Ford.: Tandori Dezső)



A filmet nem láttam (Jim Carrey meg nem túl jó ajánlólevél számomra) , a könyvet eddig nem ismertem. Kissé fanyalogva emeltem le a polcról; a szőrözött, fekete-fehér rajzok némi pirossal súlyosbítva eléggé szegényesnek tűntek, nem gondoltam volna, hogy a lányokat leköti majd. A negyedik oldalig elolvastam már a történetet, mire feltűnt, hogy a mese rímekbe van szedve.. addig vélhetően nem is volt túl élvezetes az előadásom, de aztán volt alkalmam belerázódni, annyit olvastatták újra. A két és fél éves Katának az egyik kedvencévé vált, még most is kérné, s nem lelkesedik a gondolattól, hogy vissza kellett vinnünk a könyvtárba. Tandori fordítása nagyon élvezetes, a történet kedves, és az ünnepek táján valóban érdemes többször elolvasni: a mondanivalója nem mellékes.

E.Cody Kimmel: Pingvinem, Oszkár



Nagyon kedves kis történet (a karácsonyi elképesztő kívánságokról és annak következményeiről. :D). A mesevezetés engem nagyon emlékeztet Fröken Skicklig babás történeteire, s ezek után azt hiszem, nem is kétséges, hogy nagyon megszerettük ezt a mesét.

Pavlík-Kolanović: Az állatok karácsonya



Egy nem túl kerek, nem túl tartalmas történet, amit ráadásul néhol át is kellett fogalmazzak, ha a karácsonyi illúzióba nem akartam belerondítani. (A mese úgy tálalja, hogy az emberek maguk veszik az ajándékokat..) Az illusztrációk azonban tagadhatatlanul gyönyörűek, igazi télies hangulatot varázsolnak.

KUNNAS, Mauri: A legeslegszebb karácsonyi ajándék



Úgy látszik, Kunnas nagy Mikulás szakértő, több mesekönyve is szól a Karácsonyról- mi már csak ezt tudtuk kifogni. Az illusztrációi nagyon részletgazdagok, a lányaim böngészőként is forgatták párszor. A történet humoros, kedves, de nekem inkább az a benyomásom, hogy kisiskolásoknak érthetőbbek az ironikus sorok.


Néhány téli és havas mese - ezek még mindig aktuálisak:
J. Emmett: Téli varázslat



Bájos kis téli történet, szépséges illusztrációkkal. :) Ezt a mesét sokkal eredetibbnek tartom, mint a korábban említett őszit.

David Mckee: Elmer a hóban


Szintén sokat újrázott mesekönyv, benne minden, ami vidám a télben, hóban. :D

Vladimir Skutina: Hol lakik az idő?




A történet csak annyiban szezonális, hogy télen játszódik, de az itt-ott szállingózó hópihéken kívül ennek nem sok jelentősége van. A főszereplő kislány elindul, hogy kiderítse, hol lakik az a fránya idő, amiből neki sohasem jut elég - legalábbis a szüleiéből arra, hogy vele foglalkozzanak. A mese olvasása közben az jutott eszembe, ezt a történetet talán inkább a felnőtteknek kellene elolvasniuk és jól magukba szállniuk. ("Az idő egy szörnyeteg!") A naphegyesek Művész Könyvek sorozatából való a kötet, ennek megfelelően csodás illusztrációkkal.

1 megjegyzés: